Lexikon

RaceChip Lexicon, důležité informace o zvyšování výkonu - podle abecedy Chcete vědět jak funguje technologie ve Vašem autě. Seznamte se Všemi důležitými pojmy, Týkající se chipů atd.

Air mass sensor - Snímač hmotnosti vzduchu

Měří množství vzduchu dodávaného do motoru. V závislosti na motoru se měří také teplota a tlak. Tím je snímač hmotnosti vzduchu jedním z nejdůležitějších snímačů v motorovém prostoru. Zde shromážděné údaje slouží k ovládání řady procesů pomocí ECU. (řídící jednotky)

Boost pressure - tlak turba

Obecně platí, že jedna nebo dvě technologie se používají v motorech s turbodmychadlem: turbodmychadlo nebo kompresor. Oba splňují stejnou potřebu, jmenovitě kondenzování nebo stlačení vzduchu přiváděného do motoru. Předběžnou kondenzací vzduchu a díky výslednému zvýšení tlaku se zvyšuje množství vzduchu dodávaného do spalovací komory / válce. Tím je zajištěna lepší směs paliva a vzduchu ve válci, což značně zvyšuje množství energie uvolněné spalováním a podle toho ovlivňuje výkon motoru.

Boost pressure sensor - snímač tlaku turba

Měří aktuální tlak zvyšování a přenáší tato data do ECU. ECU pak vypočítá potřebný tlak při plnění do motoru.

Common rail technologie

Technologie Common Rail se dnes používá ve většině motorů s turbodmychadlem s přímým vstřikováním. Hlavním rysem této technologie je, že vysokotlaké čerpadlo se používá k vytváření tlaku, který se používá k vstřikování nafty přímo do spalovací komory s injektory. Tento tlak je generován centrálně pro všechny vstřikovače a je následně odeslán každému. To vytváří velmi dobrou směs paliva a vzduchu pro vstřikování.

Injection vstřikování množství

Množství paliva vstřikovaného do spalovací komory, tj. do válce. Optimální množství závisí na různých faktorech, jako jsou aktuální otáčky motoru.

Injection system vstřikování systém

Systém odpovědný za vstřikování paliva do spalovací komory (válce) motoru.

Injection pressure vstřikování tlak

Vstřikovací tlak je množství tlaku, kterým je palivo vstřikováno do systému. Tento tlak se značně liší mezi benzinovými a vznětovými motory a je také závislý na typu vstřikovacího systému používaném u těchto typů motorů. Například moderní dieselový motor Common Rail vstřikuje s tlaky do 2300 barů. Naproti tomu benzínový motor s přímým vstřikováním používá jen asi 200 barů. Tlak, při kterém je palivo vstřikováno, má přímý vliv na výkon i na spotřebu a účinnost motoru. Čím vyšší je vstřikovací tlak, tím je jemnější rozprašování a tím je spalování ve válci účinnější.

Intake manifold pressure tlak v sacím potrubí

Měří aktuální tlak ve sběrném sacím potrubí (za škrtícím ventilem) a přenáší informace do ECU.

Pump-nozzle injection technology - Technologie vstřikování trysek čerpadla

U vznětových motorů založených na technologii vstřikování trysek čerpadla (tato technologie byla používána až do roku 2009 a často byla používána například skupinou Volkswagen), vstřikovací tlak se generuje u každého válce. V technologii Common Rail používanou dnes je pro vstřikování použito vysokotlaké čerpadlo, které dodává tlak všem injektorům. Jedna technologie umožňuje lepší kombinaci palivového vzduchu a je pro výrobce automobilů mnohem levnější.

10 nejčastějších otázek o chiptuningu

Jaký je přesně rozdíl mezi chipy S, RS, GTS, GTS Black?

Naše čtyři produkty RaceChip pokrývají celé spektrum elektronického zlepšování výkonu, od vstupní úrovně až po prémiový produkt. Vložit specifikaci chipů!!!

Jak fungují produkty RaceChip?

RaceChip je umístěn mezi ovládací prvky motoru a senzory motoru. Změníme komunikaci. RaceChip převezme aktuální údaje o pohonu z motoru a optimalizuje je podle jízdní situace. RaceChip ovlivňuje věci jako množství vstřikování, doba vstřikování, časování vstřikování paliva a tlak vzduchu. Optimalizace vede k vyššímu výkonu motoru a vyššímu výkonu, což vede k úsporám paliva.

Jsou Naše produkty individuálně přizpůsobeny pro mé vozidlo?

Ano. Každý RaceChip je speciálně navržen a naprogramován pro motor a příslušné ovládací prvky. Tím zajistíte optimální přizpůsobení a vývoj výkonu vašeho vozidla.

Mohu stále používat svůj RaceChip po zakoupení nového vozu?

Ano v některých případech je to možné. Záleží na verzi chipu, která byla zakoupena. Prosím kontaktujete našeho pracovníka, který Vám sdělí více informací. Více info e-mail: obchod@racechip.cz

Mohu ještě ušetřit palivo navzdory většímu výkonu? Jak to funguje?

Ano, přizpůsobeným jízdním chováním může RaceChip výrazně snížit spotřebu paliva. Zvýšený točivý moment, který se odehrává především ve spodním a středním rozsahu otáček, umožňuje rychlejší řazení vašeho převodového stupně, což znamená, že vaše vozidlo je poháněno v nižších otáčkách.( RPM.)

Mohu také použít RaceChip s filtrem pevných částic?

Naše moduly jsou navrženy pro bezproblémové použití i u sériových vozidel s DPF.

Poskytuje společnost RaceChip záruku na motor, převodovku a hnací ústrojí?

Ano, součásti spojené s motorem jsou kryty zárukou motoru RaceChip. Naše firma RaceChip jsi je jistá našimi bezpečnostními a kvalitními produkty pro ladění čipů.

Naše dvouletá záruka na motor je součástí nákupu produktů GTS a GTS Black a v našem modelu RS je k dispozici roční záruka.

Záruka motoru RaceChip je k dispozici u všech vozidel starších 3 let až do výše 100 000 km. V případě poškození bude společnost RaceChip zodpovědná až do výše 10 000 EUR. Dále platí záruka na motor i v případě, že platnost záruky výrobce skončila.

Záruka motoru RaceChip je k dispozici v následujících zemích: Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Lucembursku, Nizozemsku, Norsku, Portugalsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii.

Je možné nainstalovat RaceChip i bez technického znalosti?

Ano. Produkty RaceChip jsou navrženy pro bezproblémovou instalaci pomocí našich pokynů a videí.

Mohu odstranit chiptuning a vrátit vozidlo do továrního nastavení?

Ano! Jakmile je produkt RaceChip zcela odinstalován a všechny konektory jsou připojeny v původním stavu, je vozidlo v sériovém stavu.